Vier weken Taal- en Rekendans uitproberen.

Kinderen die zich ontwikkelen door beweging, ontwikkelen zich beter dan kinderen die weinig of niet bewegen. Leren met je lijf is kind eigen, gezond, leuk en breinvriendelijk. Het biedt meer ontwikkelingsrendement en hoge ouderbetrokkenheid. Het werkt: onderzoek toont het aan in de praktijk zijn resultaten zichtbaar.

Zou je dit ook wel willen? Bij jou op locatie? We dagen je graag uit: ontvang vier weken lang onze dansdocent bij jou op locatie om zelf de proef op de som te nemen. 

De meerwaarde van dans. 

Jonge kinderen zijn in essentie beweging. Beweging, met name dans, biedt volgens wetenschappelijk onderzoek onnoemelijk veel voordelen. Zowel voor de kinderen als voor de jonge kind professionals zelf. Tijdens zijn juni lezing “Actieve kinderen zijn blije kinderen” in Amsterdam, haalde Beweegprofessor Scherder verschillende wetenschappelijke onderzoeken aan. “Veel mensen weten niet dat je tijdens het bewegen ook aan je cognitieve vaardigheden werkt. Hersenonderzoeken laten ons zien dat de neurale systemen die we aanspreken als we bezig zijn met leren, de cognitieve systemen, exact dezelfde systemen zijn als de motorische systemen.”

Bewegen en leren wordt in de neurowetenschap dus als een florissante combinatie bestempeld. 
Professor Scherder sprak over de essentie van beweging, muziek en denksport op school. Ik vroeg hem wat het voor kinderen zou kunnen betekenen als zij op school dans zouden krijgen. “Mijn mening doet er niet toe: het gaat erom wat de wetenschap zegt.” Nadat hij mij verzekerde dat als hij met mij mocht dansen dat het voor hem verrijkend zou zijn maar voor mij waarschijnlijk niet, formuleerde hij zijn antwoord:

“Dans is de top van de verrijkte leeromgeving omdat dit denksport, beweging en muziek verenigt. Het optimum zou zijn om dans te integreren in het onderwijs. Dit komt de brede ontwikkeling van kinderen zeer ten goede.”

Onze docenten realiseren dit dagelijks door Taaldans® en Rekendans® in te zetten. Wat er in de klas gebeurd, zetten wij om in dans, beweging en spel. Kinderen ontdekken zo al bewegend op verschillende manieren concepten uit het taal- en rekenonderwijs. Door het fysieke geheugen en de beleving aan te spreken, 'weten' kinderen van binnenuit hoe concepten werken en leren we ze geen kunstjes aan van buitenaf.

De lessen worden dus allemaal op maat gemaakt, passend bij het thema en het netwerk van begrippen waar op dat moment mee gewerkt wordt. Tijdens de lessen zien de professionals als het ware de SLO doelen aan zich voorbij dansen, rappen, spelen, zingen en bewegen.

Het Proefles Pakket bij jullie op locatie.

Met 10 jaar ervaring in dansend leren, komen we het graag bij jullie laten zien. Je vraagt Het Proefles Pakket aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Wij brengen een offerte op maat uit en koppelen de dichtst bijzijnde docent aan jullie locatie. De Taal- en Rekendans docent ontwikkelt een lessenserie en in overleg worden de 4 lesdagen vastgesteld: alle peuter- en/of kleutergroepen krijgen gedurende 3 weken 3x 45 minuten Taal- en Rekendans. De vierde les is een ouder/kind afsluiting. Hieronder is visueel weergegeven hoe het in elkaar zit: 

Wil jij je als dansdocent graag aansluiten bij ons team van Taal- en Rekendans docenten in Nederland en Belgie? Klik hier voor de aankomende cursus met werken en leren traject erbij. 

 

Ja! Ik ben enthousiast en ik wil graag meer lezen over:

Hoe leerling, leerkracht en dansdocent kunnen groeien door de samenwerking: klik hier

Hoe een directeur de lessen Taal- en Rekendans ervaart: klik hier

Onderzoeken die leren door dans, spel, muziek en beweging kunnen ondersteunen: klik hier

De werkwijze van Studio Swing (tutorial): klik hier

De aanmaak van gelukshormonen stimuleren door beweging: klik hier

Het aantal uur dat kinderen per dag moeten bewegen: klik hier 

Hoe scholen hun leeromgeving beweeglijker kunnen maken: klik hier

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen